11 Temmuz 2013 Perşembe

Şipşak Hırka Ve Kolay Kol Takma Yöntemi

 Geçen hafta sosyete pazarından 2 metre jarse kumaş almıştım.Önce bununla elbise yapmayı düşündüm.Sonra vazgeçip ne zamandır düşündüğüm hırkayı yapmaya karar verdim.Bu hırkanın kalıbını kendim çıkaracaktım ki bu ayki Burda dergisinde kalıbını vermişler.Fakat kalıbın uzunluğunu ölçtüğümde kısa olduğunu farkettim ve onbeş cm uzattım.Önden dizlere kadar uzanan arkadan kalça altına inen bir hırka oldu.Yapımı hiç abartmıyorum 20 dakika sürdü.Ben bu hırkayı çok sevdim.
 Tabi yapımının kısa sürmesinin diğer bir sebebide pratik kol takma yöntemini kullanmış olmam.Yukarıda fotoğrafladım.Görüldüğü üzere iki ön,bir arka,iki ko olmak üzere beş parçamız var.Omuz dikişlerini yapıp şekildeki gibi yatırıyorum.Kolları kol oyuklarıma yerleştirip teğelleyip dikiyorum.Daha sonra etek ucunda başlayıp kolun manşetine kadar bir dikiş geçiyorum ve hırkamız hazır.Kalıp Burda dergisi temmuz sayısındadır.Sevgiler,kolay gelsin..

7 yorum:

  1. çok güzelmiş özellikle çizgili kumaş bu modele çok güzel olmuş.. güle güle giyinin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:) çok düşündüm sonunda hırkaya karar verdım sanırım doğru karar oldu.

      Sil
  2. ayy bayıldım cidden... özellikle pratik kol takma fikrine... bu model temmuz sayısında mı?? bu arada güneş kremlerini bugün kargoladım. iyi günlerde kullan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet temmuz sayısı 2013.çok teşekkür ederim,elime ulaştığında bilgilendiririm:)

      Sil
  3. ben de pratik kol takma işini çok sevdim :D deneyek görek baakalım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle şahane bir fikir,kurs hocam Birsen hoca sağolsun:)

      Sil