1 Şubat 2013 Cuma

Kapşonlu Yelek


    Uzun zamandır elimde olan örgüm sonunda bitti:)Yaklaşık bir aydır da paylaşmak için resimler beni bekliyordu.


Aslında bir markada gördüm bu yeleği.Fakat üzerinde birkaç değişiklik yaptım tabiki de:)
 

Örgü çok salaş olduğu için başlarken lastik örgü veya kenar örgü denk düşmüyor.Bundan dolayı kenarlarını tığ işi ile üç sıra trabzan yaptım.

Örgüyü yaparken örnek için fotoğrafladım.
Pıtırcık örgü diye geçiyor kaynaklarda;


İlmekler üçün katı olarak dizilir.İlk üç ilmek bir alınır.Bütün örgü haraşo örülür gibi örülür.


Üç ilmeğin bir kerede örülmüş hali.


Örülmüş ilmeğe bir tane ilmek alınır.


Bunun üzerine örülen aynı üç ilmek bir kez daha birden örülür.


Sağ şişteki üç ilmek ördüğümüz ilmekler.Sol şiştekiler ise öreceğimiz yeni üç ilmek.Örgü her sırada aynı işlemler ile tamamlanır.Yani örgünün önü arkası yoktur.


Ve sonuç...Bence çok eğlenceli bir model.Önü ve arkası olmadığı için model takibi olmaksızın çok çabuk örülebiliyor...

5 yorum: