10 Eylül 2012 Pazartesi

Kırmızı Biber ve Patlıcan Yemeği(kışlık hazırlama 1)


Bu hafta kışlık hazırlamakla geçti.Ama daha bitmedi.Yapacak birkaç şey daha kaldı.İlk olarak bütün kavanozları makinede bir güzel yıkadım.



Çanakkale domateslerinin (7 kg) kabuklarını soyup rondodan geçirip püre haline getirdim.


Püre haline gelen domatesleri 10 dk kadar kaynattım.


Bu arada bir kenarda kırmızı biber ve patlıcanları kızarttım.Domates sosunu dökmeden önce alta patlıcanlar üste biberler olmak üzere kavanozları doldurdum.


Kavanozlar dolana  kadar domates sosunu döktüm.(Kızartmalarda tuz yok.Sosa tuz ilave ettim.)


Kavanoz kapaklarını sıkıca kapatıp derin bir tencerenin içine dizdim.Kapakları bir parmak geçene kadar su doldurup 15 dk kadar kaynattım.Daha sonra kavanozları tencerenin içinden alıp tezgaha ters çevirerek bir gece beklettim.Böylece konservem hazırdı.
Kışa hazır yemek:)

Kalan domates sosunu da kavanoza doldurup aynı şekilde kaynattım.Melemen,makarna sosu veya kızartma sosu olarak kullanmak için hazır.

1 yorum: